Naar inhoud

🎉 Verjaardag: Bespaar tot 51% op koffers 🎉

Winkelwagen

Je winkelwagen is leeg

Garantie

Een lange en degelijke garantie is belangrijk, aangezien het u de zekerheid geeft wanneer u bij ons winkelt. Hierom bieden wij altijd een 5-jaar lange garantie op onze koffers.

Ons doel is om koffers te leveren die jarenlang meegaan. Gezien onze koffers zijn gemaakt van hoogwaardige materialen, kunt u een lange levensduur verwachten.

Wat dekt onze 5-jarige garantie?

Onze garantie dekt alle fabricagefouten in materialen en onderdelen, waaronder:

  • Wielen
  • Ritsen
  • Handgrepen
  • Binnenbekleding
  • Als uw koffer scheurt of barst als gevolg van een fabricagefout, valt dit ook onder de garantie.

Garantieperiode en vervanging

De 5-jaar lange garantie geldt vanaf de aankoopdatum. Als uw koffer niet langer geproduceerd of verkocht wordt, ontvangt u een gelijkwaardig model in dezelfde prijsklasse van dezelfde kwaliteit of hoger.

Wanneer geldt de garantie niet?

De garantie dekt geen normale slijtage van het product of de onderdelen. Dit omvat onder andere:

  • Krassen, kleine deuken of gebruikssporen door contact met andere koffers of voorwerpen
  • Schade ontstaan tijdens transport, bijvoorbeeld tijdens het vliegen – in dat geval moet de luchtvaartmaatschappij de schade vergoeden (lees meer hieronder)

Koffer beschadigd tijdens vlucht?

Wanneer u uw bagage incheckt op de luchthaven, valt deze onder de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij. Gedurende deze periode is onze garantie niet van toepassing. Onze garantie is pas weer geldig zodra u uw bagage heeft opgehaald op de plaats van bestemming.

Als uw koffer beschadigd raakt tijdens de vlucht, is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor de schade.

Laat een PIR-rapport opmaken (Property Irregularity Report)

Als uw koffer tijdens de vlucht is beschadigd, is het belangrijk dat u op de luchthaven zo snel mogelijk een PIR-rapport laat opstellen.

Dit rapport dient als schadebewijs. We raden aan dit meteen na landing te doen, aangezien het rapport binnen zeven dagen moet worden ingediend en alleen op de luchthaven kan worden opgemaakt.

Meld de schade bij de luchtvaartmaatschappij

Na het verkrijgen van het PIR-rapport, moet u de schade binnen zeven dagen schriftelijk melden bij de luchtvaartmaatschappij.

Zorg ervoor dat u dit schriftelijk doet, zodat u bewijs heeft van de melding. Voeg het PIR-rapport toe aan uw melding om uw claim te onderbouwen.

Wat vergoedt de luchtvaartmaatschappij?

De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor vergoeding van uw beschadigde koffer en eventuele beschadigde bezittingen.

Dit kan op de volgende manieren gebeuren:

  • Reparatie van de beschadigde koffer
  • Vervanging door een nieuwe koffer

De luchtvaartmaatschappij is niet verplicht om kleine schade zoals krassen, schrammen of deuken te vergoeden.

Gebruikmaken van onze garantie

Als uw koffer niet is beschadigd tijdens vervoer door een luchtvaartmaatschappij, valt de schade onder onze garantie.

Om aanspraak te maken op de garantie, stuur een e-mail naar support@journeylife.nl met de volgende informatie:

  • Foto’s van de beschadigde koffer
  • Een korte omschrijving van hoe en wanneer de schade is ontstaan

Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen, beoordelen we of de koffer gerepareerd kan worden of dat uw een nieuwe ontvangt.

Als het betreffende model niet meer beschikbaar is, ontvangt u een vergelijkbare koffer als vervanging.

Belangrijk: Alle garantieclaims moeten per e-mail worden ingediend – niet via telefoon of livechat. Dit zorgt ervoor dat zowel u als wij schriftelijk bewijs hebben van de communicatie.